Fagkonsulent Helpline Helseforsikring (Engasjement 1 år)

Rekrutterer
Storebrand
Sted
Oslo (Fylke), Østlandet
Publisert
27. november 2018
Frist
10. desember 2019
Sektor
Annet
Kategori
Andre stillinger
Jobbtype
Engasjement
Arbeidstid
Heltid

Fagkonsulent Helpline Helseforsikring (Engasjement 1 år)

  • Følge opp og sikre gode kundeprosesser gjeldende medisinsk behandling, oppgjør og medisinsk risikovurdering
  • Behandle kundeforespørsler mellom kl. 08.00 og 16.00 på telefon og e-post knyttet til dekning av behandling, oppgjør og risikovurdering
  • Gjennomføre booking ved særlig alvorlige og kompliserte diagnoser og utenlandsbehandling
  • Vurdere og utbetale oppgjør ved særlig kompliserte refusjonssøknader
  • Vurdere og utføre medisinsk risikovurdering av forsikringssøknader
  • Gjøre utredninger samt gi avslag og reservasjoner, vurdere dekning i henhold til forsikringsvilkår og gjeldende avtale i forhold til det ovenfor nevnte områdene.
  • Gjennomføre saksbehandling av tyngre karakter, f.eks. klagehåndtering, søknad om regress, utredning av forsømt opplysningsplikt, medisinsk vurdering etc.
  • Deltagelse i aktuelle prosjekter kan forekomme og må kunne håndteres parallelt med løpende driftsoppgaver
  • Være en aktiv bidragsyter ved å gi innspill til forbedringer i prosesser og rutiner samt i det i det digitale skifte.
  • Kan veksle mellom løpende driftsoppgaver og på tvers av teamene samt evner å prioritere ut i fra disse.
  • På selvstendig grunnlag kunne sette seg godt inn i rutiner, prosesser, tegningsvilkår og forsikringsreglement for å sikre korrekt kundeoppfølging og kunne bidra til forbedringer
  • Samarbeide på tvers av avdelingene ved særlig tidskrevende og kompliserte saker eller ved behov.
  • Ta aktivt medansvar for å sikre stabil drift og at avdelingen når sine mål også når dette kan medføre noe overtidsarbeid.


    Faglige kvalifikasjoner

  • Høyere utdannelse fra universitet/høyskole innen helsefag (for eksempel sykepleier). Relevant arbeidserfaring innen helsefag kan kompensere for dette kravet.
  • Gode norske språkferdigheter både skriftlig og muntlig
  • Kunne bruke engelsk som arbeidsspråk.
  • Grunnleggende ferdigheter i Excel, Power Point, Word, OneNote, Sharepoint og andre Microsoft programmer.

    Personlige egenskaper

  • Positiv tilnærming med velutviklet ansvarsfølelse
  • Kundeorientert med gode kommunikasjonsevner muntlig og skriftlig
  • Evne til å jobbe selvstendig, fatte beslutninger og med god gjennomføringsevn
  • Endringsvillig og evne til å se nye løsninger og muligheter
  • Meget god lagspiller med gode evner innen samarbeid og relasjoner

    Spørsmål til stillingen? Ta kontakt med Margit Aspengren Akin (Avdelingsleder Helpline Norden) tlf: 47417186.

    Søknadsfristen er 10. desember 2018.

  • Storebrand Helseforsikring AS er via et joint venture eiet av Munich Re og Storebrand ASA med 50 % hver.

    Vi har medarbeidere og samarbeidspartnere i Sverige, Norge, Litauen og Estland som alle arbeider hardt for å nå konsernets visjon: Våre kunder anbefaler oss.

    Vi trenger å styrke bemanningen for en periode på Helpline Helse med en norsktalende Fagkonsulent.

    Avdelingen er nordisk og har totalt 9 engasjerte og motiverte ansatte som har ansvaret for kundebehandling for kunder som benytter sin forsikring i forbindelse med medisinsk behandling, og skadeoppgjør. Vi har også ansvaret for medisinsk risikovurdering, samt daglig drift og oppfølging av samarbeidspartnere. 

    Arbeidsoppgavene består vesentlig i: